maandag 17 januari 2011

Lekker warm, vrolijk dekentje

Een bééééétje te laat, ik geef het toe. Maar ik had het onverwacht toch erg druk in December en dus kwam ik er niet aan toe. Waaraan? Nou, mijn #12m12p werkstuk voor December, met als thema Winter. Ik had al heel snel bedacht dat het zo'n dekentje moest worden. Past immers precies in het thema! Een lekker warm dekentje voor mijn jongste spruitje, voor op zijn chill-ruimte, lekker knus. De kleuren waren niet moeilijk om te bedenken, hij heeft voornamelijk vrolijke kleuren op zijn kamer en net nieuwe aqua-kleurig tapijt dus...deze stof had ik uitgezocht: 
















Het is wat moeilijk te zien, omdat de foto's genomen zijn met avondlicht, maar goed. De onderste (wordt de bovenste) is lichtblauw fleece, dan een redelijk fel-blauwe grote ruit, dan een gebroken witte flanel, en dan een appel-groene kleine ruit. Heel fris bij elkaar. Ik heb de deken helemaal doorgestikt met knal-oranje, en ook het bandje dat ik er omheen heb genaaid is knal-oranje! Het proces van het maken werd nauwkeurig in de gaten gehouden door onze Puck haha. 
















Eerst dus de banen stikken, met ongeveer 1 centimeter ertussen. Wat zo makkelijk leek, was het niet! Ik had in het midden een rechte streep genomen als uitgangspunt en leidraad. Maar, gaandeweg raakte ik hier en daar toch aardig in de bochten en slingertjes terecht. Niet dat het echt heel fout ging maar toch. Toen dat klaar was, kon ik de tunneltjes doorknippen. Ik had op twitter al gehoord dat mijn mede-bloggers van #12m12p er zeer pijnlijke handen aan overgehouden hadden, dus ik was er wat huiverig voor. Gelukkig viel het bij mij mee! 


 Vervolgens het dekentje afgemaakt met het bandje en toen gewassen en in de droger. Met dit als resultaat: 






























Het ziet er anders uit dan ik gehoopt had moet ik eerlijk zeggen. Ik denk toch dat de stof wat te dun was en dat ik teveel ruimte tussen de twee lijnen heb gehouden. Nou ja, dan is ie maar niet helemaal perfect, ik ben er blij mee! En, nog belangrijker: hij is toch echt Heel erg zacht, ben benieuwd wat mijn jongste mannetje er van vindt bij thuiskomst vanmiddag.....











1 opmerking:

  1. Hij is superleuk Janny! Mag je maar weer trots op wezen. Enne veel laten (mis/)gebruiken door je jongste spruitje en lekker veel wassen, wordt 'ie vast nóg mooier!!!!

    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen