zaterdag 5 februari 2011

Van de schrik bekomen?!

De naam van dit blog doet anders vermoeden, want ik ben nog echt niet bekomen van de schrik van het nieuws dat mijn jongste naar een andere school en een ander logeeradres zal moeten. Nee, echt niet. Alleen als ik dat meteen in de kop zet, klinkt dat ook weer zo...ja, negatief. Terwijl er ook best wat vooruitgang in zit. Ik heb inmiddels overleg gehad met het Autisme Team over onze situatie. Daar ga ik sowieso regelmatig heen om te overleggen over en pronken met mijn zoon. Zij helpen mij met de dingen waar ik tegenaan loop in de dagelijkse dingen met mijn mannetje. Zo ook hiermee. Mijn consulente, adviseuse, praatpaal, daar was net zo verbolgen over de hele gang van zaken als ik. Zij had alleen wel meteen een hele andere houding gelukkig. Ik snap dat ook wel, het is natuurlijk mijn zoon, en haar cliént, dat maakt nogal een verschil. Ze kwam meteen met een heleboel vragen: wat was de score op het audiogram dan en waar ligt de grens? Wat wil de school zelf, los van deze uitkomst? Willen ze hem echt kwijt of zien zij ook nog muziek in hem? Oftewel: zij denkt in oplossingen. Gelukkig maar! Mijn hersenen staan nog steeds in de lamgeslagen modus. Iedere keer als mijn spruitje thuiskomt uit school en in zijn map lees hoe goed hij het die dag weer heeft gedaan, voel ik weer een knal van binnen. Dit is  zo de beste plek voor hem. Hij is hier zó op zijn plek. Verandering kan alleen maar achteruitgang betekenen. 
Anyway, zij van het Autisme Team ziet nog wel mogelijkheden. We gaan er tegenaan! Wel moeten we nog 'even' wachten tot 16 februari helaas. Dan hebben we het officiële gesprek met de directeur, de orthopedagoge en het hoofd van de afdeling logeren zeg maar. Een hele tafel vol met mensen alleen voor mijn zoon. Om voor hem het beste te vinden. Maar ik vrees dat het het op-één-na-beste gaat worden. Kreeg gisteren namelijk een brief mee van school waarin verteld werd dat er op speciaal onderwijs 300 (!!!!!) Miljoen Euro bezuinigd moet worden! Belachelijk! Dat kan helemaal niet! Maar het werd me wel in één klap duidelijk dat de school mijn mannetje niet zal willen houden met een aangepaste indicatie. Die indicatie levert immers lang niet genoeg op om de kosten te dekken en school zal dat verschil zeg maar niet bij kunnen leggen. Ook al zouden ze dat wel willen, ze kunnen het niet. 300 Miljoen Euro!!! Ik heb het helaas ook niet in een oude sok.... Iemand??

2 opmerkingen:

  1. Och meis.. wat een narigheid. Ik kan me voorstellen dat dit nieuws als een mokerslag binnenkomt. Probeer niet teveel vooruit te denken. Veel dingen lopen toch niet zoals je verwacht en dan heb je je zorgen om niks gemaakt. Ik weet het, het is door mij veel makkelijker gezegd dan door jou gedaan...

    *knuffel*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je daarom deze petitie al getekend? http://petities.nl/petitie/stop-bezuiniging-van-300-miljoen-op-passend-onderwijs#signature_form

    BeantwoordenVerwijderen